Vrijwilligers gezocht

Wormense Sport Vrijwilligers (WSV-ers) laten de bal rollen!

Zonder vrijwilligers is het onmogelijk voor een sportvereniging om haar maatschappelijke functie goed te kunnen uitoefenen. Ook bij Omnisportvereniging WSV zien we dat het steeds lastiger is om vrijwilligers te vinden voor verschillende taken en functies. Zo komt het werk wat gedaan moet worden veelal op de schouders van steeds minder mensen terecht. Om het werk zo eerlijk mogelijk te verdelen is in 2014 besloten dat alle leden (minimaal) 12 uur aan vrijwilligerstaken moeten vervullen. Door je als vrijwilliger in te zetten groeit de saamhorigheid, neemt de binding met de vereniging toe en zorg je voor gezelligheid op de club. Op die manier dragen we samen bij aan het bestaansrecht van ‘Omnisportvereniging WSV’ en is onze  toekomst gewaarborgd!

Wie zijn onze vrijwilligers?

De vrijwilligerstaken zijn verplicht voor alle spelende leden of ouders van jeugdleden van Omni sportvereniging WSV. Het kan natuurlijk voorkomen dat een lid geen vrijwilligerstaak  kan of wil verrichten. Om er toch voor te zorgen dat de taken worden uitgevoerd staat hier een bijdrage, die per afdeling wordt vast gesteld, per jaar per spelend lid (max. 2 per gezin) tegenover.

Typen vrijwilligerswerk

WSV heeft op hoofdlijnen drie typen vrijwilligerstaken;

                                            1.  Horeca

                                            2.  Onderhoud

                                            3.  Sport

Horecawerkzaamheden zijn het draaien van bardiensten, het bereiden van lekkere frietjes & snacks of koek en zopie verkoop vanuit de kiosk. Dit zijn WSV-OMNI uren.

Vrijwilligers die deze taken willen vervullen kunnen zich opgeven bij de barcoördinatoren van hun afdeling.

Op de verschillende afdelingspagina’s staan de namen van de barcoördinatoren. Hier vindt je ook een overzicht van het barrooster https://wsvapeldoorn.nl/barrooster/

Onderhoudswerkzaamheden zijn bijvoorbeeld; klussen tijdens klussendag, schilder-, elektrawerkzaamheden en groenonderhoud.

Wil je helpen met onderhoudswerkzaamheden? Schrijf je dan in via de website, formulier onderhoud.

Maandelijks verschijnen hier diverse projecten die de maand erop zullen starten. Er wordt duidelijk aangegeven welke projecten er zijn, en wanneer en op welke tijd ze uitgevoerd worden.

Bekijk hier de projecten de link wordt nog hard aan gewerkt

Sportgerelateerde taken zijn activiteiten die gedaan worden ten behoeve van jouw eigen sportafdeling. Denk hierbij aan scheidsrechter, leider/coach, trainer. De uren die je hiervoor maakt tellen mee in de vrijwilligerstaken. Sport gerelateerde taken vind je per afdeling op de website.

Hoe is het geregeld?

Bij elke afdeling is dit net even iets anders geregeld. Zo krijgen de voetbal leden automatisch een  bericht via ‘Sportlink”. Alle vrijwilligerstaken zijn beschreven in het vrijwilligersbeleid, voor voetbal https://voetbal.wsvapeldoorn.nl/vrijwilliger/

Per afdeling is er een vrijwilligerscoördinator aangesteld. Hij of zij is verantwoordelijk voor het organiseren van alle taken die zijn beschreven in dit beleid. Elk lid geeft het aantal verrichte uren door. De coördinator is verantwoordelijk voor de registratie van deze vrijwilligersuren. Voor contact hierover kan je mailen naar: vrijwilliger.afdeling@wsv-apeldoorn.nl

Hoe kan je je opgeven voor vrijwilligerstaken?

Heb jij nog geen vrijwilligerstaken gedaan en wil jij je steentje bijdragen? Meld je dan snel aan bij jouw vrijwilligerscoördinator!

Of het  nou een voetbal, basketbal, dynamic tennis bal, volleybal of shuttle is, samen zorgen we ervoor dat de bal blijft rollen!

Met sportgroeten,

Jan Nuesink

Hoofdbestuur, portefeuille ‘Vrijwilligersbeleid en Sport’.

Lichtpuntjes; Soms zijn ze groot, soms zijn ze klein, je hoeft ze niet te zoeken, je kunt ze ook zijn! Waar wacht je nog op? Meld je aan als Wormense Sport Vrijwilliger via vrijwilliger.afdeling@wsv-apeldoorn.nl

                                            De WSV’er  (Wormense Sport Vrijwilliger)

               hart van goud                                                                                vrij                                      

               uit het juiste hout                                                                         en blijvend

               leeft                                                                                                maar nooit vrijblijvend

               geeft

               en draagt bij                                                                                  geen loze belofte

               steunpilaar van deze maatschappij                                            voegt de daad bij het woord

               handen uit de mouwen                                                                onbaatzuchtig

               mannen en vrouwen                                                                    bescheiden

               wat zijn ze prachtig

               en vereend, oh zo krachtig                                                          uniek in zijn soort

Werkzaamheden lift

In de week van 9 t/m 13 november zal de lift worden gereviseerd/vervangen.

De lift kan dan niet gebruikt worden.

Als alles volgens planning verloopt zal er op vrijdag 13 november gekeurd worden, na goedkeuring zal de lift weer in gebruik worden genomen.

Wij begrijpen dat dit voor een aantal mensen erg vervelend is, maar rekenen op uw begrip.

Gerrit Onderstal

Beheer

Corona update 15 oktober

Afgelopen dinsdag heeft het kabinet de regels nogmaals moeten verscherpen ter bestrijding van het coronavirus. Helaas heeft dit ook weer grote impact voor de leden van onze vereniging.

Voorlopig zijn de regels minimaal geldig voor vier weken. Tussentijds zal er geëvalueerd worden, en tegen het einde van de periode zal bekeken worden of de maatregelen verlengd zullen worden.

Hieronder een opsomming van de huidige regels:

  • Het clubhuis blijft gesloten, er kunnen geen consumpties worden gekocht of genuttigd en er kan geen gebruik worden gemaakt van andere faciliteiten zoals bv de vergaderruimten.
  • De competities zijn stilgelegd, zowel bij de jeugd als de senioren.
  • De jeugd tot 18 jaar kan blijven trainen, zonder publiek. Ouders kunnen hun kinderen bij de ingang van het complex afzetten en ophalen. Houd alstublieft ook 1,5 meter afstand van elkaar op de parkeerplaats.
  • Voor volwassenen geldt dat er gesport kan worden mits er onderling 1,5 meter afstand mogelijk is. Maximaal 4 personen per groepje.
  • Voor individuele binnensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (excl. Instructeur). Met een maximum van 30 personen per ruimte. Bij meerdere groepjes geldt 1,5 meter afstand houden van elkaar, een duidelijke afbakening van de verschillende groepjes en de groepjes mogen niet mengen.
  • Voor individuele buitensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (excl. Instructeur). Bij meerdere groepjes geldt 1,5 meter afstand houden van elkaar, een duidelijke afbakening van de verschillende groepjes en de groepjes mogen niet mengen
  • Sporters die klaar zijn met trainen worden verzocht zo snel mogelijk het complex te verlaten.

De individuele sportafdelingen geven bij hun leden aan hoe dit in te richten!

Wij vragen iedereen om je goed aan alle maatregelen te houden. Was je handen regelmatig, schud geen handen en houd afstand. Is er na het lezen van bovenstaande nog onduidelijkheid, kijk dan even op de pagina van de afdeling of stel je vraag aan je leider/trainer/coach.

Hoofdbestuur

Gezocht: vrijwilliger voor ruimtereserveringen WSV

Vacature WSV accommodatie reserveringen

Bij WSV wordt niet alleen gesport door onze leden, ook andere partijen maken graag gebruik van onze faciliteiten. Zo kunnen onze velden buiten en in de zaal door externen gehuurd worden. Hierdoor halen wij als vereniging extra inkomsten binnen. Inkomsten die momenteel hard nodig zijn! Naast sporten op onze accommodatie wordt er ook heel wat vergaderd. Denk aan ledenvergaderingen, horeca-overleg en bestuursvergaderingen. Dit gebeurt niet alleen door onze eigen afdelingen, we krijgen regelmatig aanvragen van organisaties die onze ruimtes willen gebruiken voor diverse bijeenkomsten. Om deze interne- en externe aanvragen goed te laten verlopen zijn we op zoek naar iemand die deze reserveringen kan aannemen. Ben jij handig met een online reserveringsysteem en kan jij klanten goed (digitaal) ter woord staan? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat houdt deze vrijwilligersfunctie in?

– (digitaal) Aannemen van reserveringen

– Informatie verstrekken over de (on)mogelijkheden van de reservering

– Klantcontact met aanvrager

– Inboeken van interne en externe reserveringen in online reserveringsysteem / agenda

– Informeren van betrokken leden (bijv. financiën of horeca) voor inzet faciliteiten en financiële afhandeling.

Nice to know:

– We werken met een online reserveringsysteem

– Je kunt dit vanuit je eigen (werk) omgeving doen

– Gemiddelde belasting van 1-2 uur per week

Heb je interesse? Neem contact op met Jan Nuesink via vrijwilliger@wsv-apeldoorn.nl

Bij WSV wordt niet alleen gesport door onze leden, ook andere partijen maken graag gebruik van onze faciliteiten. Zo kunnen onze velden buiten en in de zaal door externen gehuurd worden. Hierdoor halen wij als vereniging extra inkomsten binnen. Inkomsten die momenteel hard nodig zijn! Naast sporten op onze accommodatie wordt er ook heel wat vergaderd. Denk aan ledenvergaderingen, horeca-overleg en bestuursvergaderingen. Dit gebeurt niet alleen door onze eigen afdelingen, we krijgen regelmatig aanvragen van organisaties die onze ruimtes willen gebruiken voor diverse bijeenkomsten. Om deze interne- en externe aanvragen goed te laten verlopen zijn we op zoek naar iemand die deze reserveringen kan aannemen. Ben jij handig met een online reserveringsysteem en kan jij klanten goed (digitaal) ter woord staan? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat houdt deze vrijwilligersfunctie in?

– (digitaal) Aannemen van reserveringen

– Informatie verstrekken over de (on)mogelijkheden van de reservering

– Klantcontact met aanvrager

– Inboeken van interne en externe reserveringen in online reserveringsysteem / agenda

– Informeren van betrokken leden (bijv. financiën of horeca) voor inzet faciliteiten en financiële afhandeling.

Nice to know:

– We werken met een online reserveringsysteem

– Je kunt dit vanuit je eigen (werk) omgeving doen

– Gemiddelde belasting van 1-2 uur per week

Heb je interesse? Neem contact op met Jan Nuesink via vrijwilliger@wsv-apeldoorn.nl

Rabo ClubSupport: jouw stem is geld waard

Heb jij een bankrekening bij de Rabobank Apeldoorn en ben je zg. “lid” van de Rabobank, dan mag je meehelpen om geld te verdelen over goede doelen, verenigingen en stichtingen. Dit heet Rabo ClubSupport.

G-badminton bij WSV is aangemeld als initiatief.

Sinds 2 jaar bieden we op vrijdagavond van 19:00 tot 20:00 badminton aan voor jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking of een vorm van autisme. Enthousiastelingen voor wie de drempel naar een “reguliere badmintontraining” net iets te hoog is. We bieden ze een veilige en vertrouwde omgeving waar sporten spelen is. Waar plezier en een grote glimlach belangrijker is dan winnen.

Met een extra subsidie kunnen we de kosten laag houden en G-badminton verder promoten binnen de regio. De kansen liggen er.

Geef je stem voor 25 oktober a.s. en steun ons initiatief. Een simpele klik via Rabobank Online of de Rabobank App kost jou niets, maar levert wel geld op. In totaal heb je 5 stemmen die je mag verdelen over 3 tot 5 goede doelen. 

Heb je wel een Raborekening, maar ben je nog geen “lid”, activeer ‘m dan snel en stem mee.

Alvast bedankt voor jullie stem !

Wilma Quak (trainer G-badminton)
Jan Ilbrink (marketing en PR)

Buitengewone algemene ledenvergadering

Maandag 2 november is er een buitengewone algemene ledenvergadering.
Zoals al meerdere malen in de algemene ledenvergadering is besproken is het voorstel om de statuten aan te passen. Met deze aanpassing zal de Ledenraad beslissingsbevoegdheid krijgen.
Gezien de corona richtlijnen kan deze bijeenkomst helaas niet in het clubhuis worden gehouden, we zijn aan het kijken wat de online mogelijkheden zijn, hierover volgt later meer informatie.

Wij hopen dat er veel leden online aanwezig zullen zijn.

Met vriendelijke groet,
Het Hoofdbestuur

Aanvullende Corona maatregelen per 29 september 2020

Op 28 september 2020 heeft het kabinet de maatregelen ter bestrijding van het coronavirus
verscherpt. Voor ons als vereniging hebben deze maatregelen erg veel impact.
Natuurlijk zijn wij blij dat onze leden gewoon kunnen blijven sporten alleen vragen de
maatregelen wel weer veel van ons aanpassingsvermogen. De maatregelen zijn
minimaal geldig voor drie weken. Daarna zal opnieuw worden bekeken of deze zullen
worden verlengd. Onderstaande info weten wij tot nu toe maar deze info kan continue
veranderen.


Sluiten clubhuis
Vanaf 29 september 18.00 uur is het clubhuis gesloten. Dit wil zeggen dat het niet meer
mogelijk is om iets te drinken of te eten. Daarnaast is het ook niet meer mogelijk om gebruik
te maken van andere faciliteiten zoals bv de vergader ruimten.

Toeschouwers
Vanaf 29 september 18.00 uur zijn toeschouwers tijdelijk niet meer welkom. Het doel van de
maatregel is om de sportbeoefening zoveel mogelijk door te laten gaan, zonder grote groepen
mensen bij elkaar te brengen.

Dit wil zeggen dat:
● Ouders mogen niet meer naar de trainingen en wedstrijden van hun kind(eren) komen
kijken. Ouders zullen de kinderen dus bij de ingang van het complex moeten afzetten
en ophalen. Vanuit de afdelingen hierop worden toegezien.
● Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen de benodigde chauffeurs onder
teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen
blijven kijken naar de wedstrijd.

We laten maximaal 4 chauffeurs van het uitspelende team toe als teambegeleiding.

● Als kinderen sporten op de eigen sportaccommodatie voor bijvoorbeeld een training
of thuiswedstrijd, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan
als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.
● Sporters die klaar zijn met hun eigen wedstrijd of training worden gezien als
toeschouwers. Zij moeten zo snel mogelijk de sportaccommodatie verlaten.

Wij begrijpen dat de impact groot is maar samen zullen wij alles moeten doen wat nodig is.
Het kunnen blijven sporten staat hierbij voorop. Wij vragen iedereen om je goed aan alle
maatregelen te houden. Was je handen regelmatig, schud geen handen en houd afstand.
Alleen op die manier kunnen we in elk geval met elkaar blijven sporten, al is dat dan
voorlopig zonder publiek.

Wij zoeken een VOG coördinator, zoeken wij jou?

Binnen WSV is een functie vrijgekomen voor VOG coördinator. Vind jij het leuk om ook een bijdrage te leveren binnen de vereniging, meld je dan aan!

Profielschets VOG coördinator

Uit naam van WSV, VOG aanvragen bij ‘Justis’.

Het betreft aanvragen voor vrijwilligers die door de verschillende afdelingen worden doorgegeven.

Per afdeling is er 1 contactpersoon verantwoordelijk voor het aandragen van de gegevens die nodig zijn voor een VOG aanvraag.

Zodra je bij ‘Justis’ de aanvragen heb klaargezet, houd je de contactpersoon van de betreffende afdeling op de hoogte.

De vrijwilligers krijgen rechtstreeks van ‘ Justis’ bericht en de mogelijkheid om hun gegevens aan te leveren.

Als de VOG wordt afgegeven, ontvangt de vrijwilliger deze thuis. De contactpersoon van de betreffende afdeling dient deze af te tekenen, daarna behoudt de vrijwillger zelf het document.

De contact persoon van betreffende afdeling houdt een lijst bij van de aanvragen en de geldigheidsduur.

Na 3 jaar, wordt er opnieuw een VOG aangevraagd.

De VOG coördinator, de contactpersonen van de afdelingen en iemand van het HB hebben 2 x per seizoen een overleg. De VOG coördinator organiseert de bijeenkomst.

Heb je interesse of heb je vragen richt je dan tot Jan Nuesink, vrijwilliger@wsv-apeldoorn.nl

Corona update 29 september

Op 28 september heeft het kabinet de maatregelen ter bestrijding van het coronavirus verscherpt. Voor ons als vereniging hebben deze maatregelen erg veel impact. Natuurlijk zijn wij blij dat onze leden gewoon kunnen blijven sporten alleen vragen de maatregelen wel weer veel van ons aanpassingsvermogen. De maatregelen zijn minimaal geldig voor drie weken. Daarna zal opnieuw worden bekeken of deze zullen worden verlengd. Onderstaande info weten wij tot nu toe maar deze info kan continue veranderen.

Sluiten clubhuis

Vanaf 29 september 18.00 uur is het clubhuis gesloten. Dit wil zeggen dat het niet meer mogelijk is om iets te drinken of te eten. Daarnaast is het ook niet meer mogelijk om gebruik te maken van andere faciliteiten zoals bv de vergaderruimten.

Toeschouwers

Vanaf 29- september 18.00 uur zijn toeschouwers tijdelijk niet meer welkom. Het doel van de maatregel is om de sportbeoefening zoveel mogelijk door te laten gaan, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen. Dit wil zeggen dat:

  • Ouders mogen niet meer naar de trainingen en wedstrijden van hun kind(eren) komen kijken. Ouders zullen de kinderen dus bij de ingang van het complex moeten afzetten en ophalen. Vanuit de afdelingen zal hierop worden toegezien.
  • Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.
  • Als kinderen sporten op de eigen sportaccommodatie voor bijvoorbeeld een training of thuiswedstrijd, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.
  • Sporters die klaar zijn met hun eigen wedstrijd of training worden gezien als toeschouwers. Zij moeten zo snel mogelijk de sportaccommodatie verlaten.

Wij begrijpen dat de impact groot is maar samen zullen wij alles moeten doen wat nodig is. Het kunnen blijven sporten staat hierbij voorop. Wij vragen iedereen om je goed aan alle maatregelen te houden. Was je handen regelmatig, schud geen handen en houd afstand. Alleen op die manier kunnen we in elk geval met elkaar blijven sporten, al is dat dan voorlopig zonder publiek.

Overlijden Henk Bakkenes